lördag 13 april 2013

Sant...



ÄNNU EN INSIKT

Jag vet inte vad andra människor tycker och tänker, men min hjärna lägger upp sanningar för mig som hindrar mig att utvecklas som människa. När jag gör det som känns rätt och bra för mig så kommer andra människor att både tycka och tänka, men det är deras tyckande och tänkande INTE mitt. Paradoxalt nog så får jag inte den responsen som jag i mina tankar trodde. Det är när jag rädd för att bli dömd, separerad ensam och lämnad som jag hindrar min egen utveckling som människa. Jag håller mig tillbaka och får därigenom inte gå igenom det som är viktigt för mig som människa. Min uppgift här i livet är att uppleva hela mig själv med allt vad det innebär. Det finns inget som är rätt eller fel, det finns bara olika uppfattningar, tyckanden och synpunkter. OM jag ställer mig bland alla tyckarna så kommer jag aldrig att få uppleva hela mig själv och mitt liv.

" jag kommer aldrig att få en andra chans att leva mitt liv"

//Kelly Piena