fredag 8 april 2016

Ozo!

                                                   
                                                Min lilla skrutt, Ozo "Ozze" i dag 2,5 år.

Han kom till mig från Irland fyra månader gammal. Redan då hade han haft flera familjer, varit leksak och sen lämnat tillbaka till dogpoundet, irländsk motsvarighet till Hundstallet.

Övergiven, bortkastad och av det väldigt försiktig och osäker.

Han hade även oturen att han fick åka transport med bil och inte flyga till Sverige som valpar brukar få göra. Så han är rädd för skramliga ljud på bilar och broskarvar på vägen, men vi jobbar på det.

Han har blivit en helt underbar och kärleksfull lite vovve, så duktig och snäll.
Lyhörd och lättlärd. Älskar att bära hem påsen med små hundben...så stolt med hög svans!
Jag är så glad att han kom till mig, jag har lovat honom att det här är hans foreverhome och jag tror att han är glad att han kom till oss.. och katten Puffe.

Och sen kom även tant Sally...men det tar vi sen..